» PAŠVALDĪBA » Projekts "Hansa" » Informācija par projektu »
Informācija par projektu»
Hanza - mūsu kopīgā vērtība!»
Uzsākts projekts „Hanzas vērtības ilgtspējīgai attīstībai (HANSA)” 

HANZAS VĒRTĪBAS ILGTSPĒJĪGAI SADARBĪBAI (HANSA)
INFORMĀCIJA PAR PROJEKTU
Lai stiprinātu mazos galamērķus starptautiskajā tūrisma tirgū, liela nozīme ir pārrobežu sadarbībai. Projektā “Hanzas vērtības ilgtspējīgai sadarbībai (HANSA)” Hanzas vēsturiskais mantojums tiks aktualizēts un popularizēts vietējā, nacionālā un starptautiskā līmenī. Vietējā līmenī tiks attīstīti vietējie tūrisma objekti, nacionālajā līmenī tiks veicināta sadarbība starp pilsētām kopīgu tūrisma produktu un piedāvājumu veidošanā, savukārt starptautiskajā līmenī tiks veidoti pārrobežu tūrisma piedāvājumi.
Projekta gaitā Baltijas jūras reģions tiks aktīvi pozicionēts kā vieta, kur iespējams iepazīties ar Hanzas mantojumu un Hanzas vēsturi, tā iekļaujot to kopējā Hanzas vēstures izpētes Eiropas kontekstā.
Projekta rezultātā visa gada garumā pieaugs tūristu skaits Hanzas pilsētās un tiks radīti dažādi tūrisma piedāvājumi, kas balstīti pārrobežu sadarbībā. Zīmols “Hanzas gastronomija” apvienos Hanzas mantojumu ar vietējās gastronomijas vērtībām.
Nosaukums | Hanzas vērtības ilgtspējīgai sadarbībai |
Abreviatūra | HANSA |
Vadošais partneris | Gotlandes tūrisma attīstības aģentūra "Inspiration Gotland" (Zviedrija) |
Programma | Centrālā Baltijas programma 2014.-2020. gadam |
Partneri
|
- Gotlandes reģions (Zviedrija)
- Pērnavas pilsētas pašvaldība (Igaunija)
- Vīlandes pilsētas pašvaldība (Igaunija)
- Cēsu Kultūras un tūrisma centrs (Latvija)
- Kokneses novada dome (Latvija)
- Limbažu novada pašvaldība (Latvija)
- Pārgaujas novada pašvaldība (Latvija)
- Valmieras pilsētas pašvaldība (Latvija)
- Kuldīgas novada pašvaldība (Latvija)
- Vidzemes plānošanas reģions (Latvija)
|
Mērķis
|
- Iedzīvināt vēsturiskās Hanzas savienības mantojumu mūsdienās;
- Izveidot Hanzu par vadošo tūrisma zīmolu Baltijas jūras reģionā;
- Attīstīt jaunus, interesantus tūrisma produktus.
|
Pasākumi | - Padziļināta Hanzas vēstures izpēte projekta teritorijā;
- Jaunu tūrisma produktu un pakalpojumu izveide;
- Tūrisma pakalpojumu un maršrutu popularizēšana;
- Mārketinga pasākumi un informācijas pieejamības nodrošināšana.
|
Rezultāti | - Visa gada garumā pieaudzis tūristu skaits Hanzas pilsētās;
- Izveidots zīmols "Hanzas gastronomija", kas apvienos Hanzas mantojumu ar vietējās gastronomijas vērtībām;
- Izveidoti aizraujoši riteņbraukšanas un pārgājienu maršruti.
|
Budžets | Projekta kopējais budžets - 1 832 523 EUR |
Ieviešanas laiks | 01.10.2015. – 31.12.2018. |
Kontaktpersonas | Rudīte Vasile, projekta vadītāja Pārgaujas novadā Tālr. 29464946 E-pasts: rudite.vasile@pargaujasnovads.lv
Baiba Zvejniece, projekta vadītāja asistente Pārgaujas novadā Tālr. 29353779 E-pasts: baiba.zvejniece@pargaujasnovads.lv
Liene Zilvere, projekta koordinatore Pārgaujas novadā Tālr. E-pasts: hansa@pargaujasnovads.lv |
Par Straupes pilsētu 13.-16. gadsimtā Projekta „Hanzas vērtības ilgtspējīgai attīstībai” ietvaros Pārgaujas novada pašvaldībai izdevies izveidot lielisku sadarbību ar vēsturnieku
Edgaru Plētienu, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas Arheoloģijas un vēstures daļas speciālistu, kurš vairākus gadus ir veltījis mazo Livonijas pilsētu vēstures izpētei.
Edgars Plētiens ciemojās Straupē 2016. gada 9. martā „Interesantās vēstures vakarā”. Ar Edgara Plētiena atļauju publicējam viņa prezentāciju par Straupes pilsētas vēsturi, kā arī sadarbībā ar Latvijas Vēstures institūtu – pētījumu par Lielstraupes pili un Straupes (Ropes) pilsētu.
Prezentācija (09.03.2016. )„Straupes pilsēta 13.-17.gs.”Pētījums (2016) „Pils un pilsēta Livonijā 13.–16. gadsimtā: Straupes piemērs”Rudīte Vasile,
Projekta HANSA vadītāja